loading...

جهان صنعت گستر

بازدید : 61
پنجشنبه 31 فروردين 1402 زمان : 14:22

این روزها تمام شرکت‌های تولیدکننده سیم و کابل برند خود را بهترین می‌نامند اما چه فاکتورهایی باعث می‌شوند یک برند بهترین باشد؟ آیا تمام آن‌ها بهترین هستند؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم خیر تمام برندها بهترین نیستند و فقط عنوان بهترین را برای خود به یدک می‌کشند. فاکتورهای زیادی وجود دارند که یک برند را نام‌آور و بهترین می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها کیفیت، حضور در بازارهای بین المللی، میزان تقاضای مشتری، تجربه، میزان تولید سالانه، رضایت مشتریان از محصولات و قیمت مناسب هستند.
یک برندی که تمام این ویژگی‌ها را دارد سیم و کابل خراسان افشارنژاد است که سال‌های زیادی است توانسته به عنوان برندی نام‌آور و شناخته شده در بین تمام برندها فعالیت کند. شرکت خراسان افشار نژاد از سال 1345 در زمینه تولید سیم و کابل جزء اولین شرکت‌های تولید کننده بوده است. به همین دلیل تجربه و رضایت کافی مشتریان را در سال‌های فعالیت خود کسب کرده است. مورد دیگر کیفیت محصولات افشار نژاد است که زبان زد خاص و عام است لذا این شرکت تمام استانداردهای ملی و بین المللی را در فرآیند تولید خود رعایت می‌کند.
شرکت تولیدی خراسان افشار نژاد مجهز به آزمایشگاه‌های آکرودیته است که در این آزمایشگاه‌ها دستگاه‌های مختلف تست آزمون سیم و کابل دیده می‌شود. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان آزمون‌های الکتریکی، مکانیکی و غیر الکتریکی را انجام داد؛ بنابراین در مرغوبیت سیم و کابل‌ها شکی نیست. تولیدات برند خراسان افشارنژاد کابل‌های قدرت، کابل‌های مخابراتی، کابل‌های فشار ضعیف و… هستند.
ویژگی لیست قیمت سیم و کابل خراسان افشار نژاد
از ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات خراسان افشارنژاد، منعطف بودن بالا و مقاومت در برابر خشکی یا رطوبت زیاد است. سیم‌ها را می‌توان از چند لحاظ دسته بندی کرد. اولین مورد، جنس عایق مورد استفاده در آن‌هاست که یا پی وی سی است یا xlpe.
نوع عایق پی وی سی به دلیل مقاومت در برابر حرارت و تغییر شکل، در میان تولید کنندگان از محبوبیت بیش‌تری برخوردار است. مورد بعدی جنس ‌هادی درون کابل‌هاست که عمدتا از آلومینیوم یا مس ساخته می‌شوند. فلز مس گزینه‌ی بهتری نسبت به آلومینیوم است. گزینه‌ی بعدی هم، سایز و تعداد رشته‌های به کار رفته داخل کابل‌ها است که دامنه ی آنها از ۲ رشته تا ۷ رشته متغیر است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:
🟨 یک مشخصه خوب که برند سیم و کابل خراسان دارد، درجه کیفیت محصولات آن است این برند کیفیت محصولات خود را تضمین می‌کند.
🟨 قیمت سیم افشار نژاد و قیمت کابل خراسان، قیمت یک محصول نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تولیدات سیم و کابل خراسان در مقایسه با کارایی و کیفیت بالایی که دارند، با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند.
🟨 پیشینه برند سیم و کابل خراسان به بیش از ۵۰ سال می‌رسد. این برند در طول سال‌ها توانسته با خدمات خود اعتماد مشتریان را نسبت به کارایی و کیفیت محصولاتش جلب کند.
🟨 در سایز و اندازه‌های مختلف بر اساس استاندارد ایران ISIRI و استاندارد بین المللی روانه بازار می‎‌شود.
این شرکت با بیش از ۴۵۰ پرسنل و ظرفیت تولید ۳۰،۰۰۰ تن در سال با زیربنای کارخانه که حدود۳۰،۰۰۰ متر مربع است، فعالیت می‌کند و بیش از ۳۰۰ نوع کالا تولید می‌کند.

بازدید : 93
چهارشنبه 30 فروردين 1402 زمان : 15:32

ترانس جریان ct یک وسیله پرکاربرد است که جریان را از مقدار ولتاژ بالا به مقدار ولتاژ پایین تغییر داده و در یک جریان متناسب قرار می‌دهد. به این صورت که جریان زیادی را بر اساس القای الکترومغناطیسی در طرف اصلی تبدیل به جریان کوچک در طرف دیگر می‌کند و به وسیله خطوط جریانی که کنترل آن‌ها توسط آمپرمتر صورت می‌گیرد، جریان شدید جاری خواهد شد.

در کل جریان‌های خیلی متفاوتی در خطوط تولید توزیع، انتقال و مصرف برق وجود دارند، ممکن است بین چند آمپر تا ده‌ها هزار آمپر در نوسان باشند. این جریان‌ها باید به حالت یکنواخت دربیایند تا بتوان از آن‌ها برای حفاظت، کنترل و اندازه‌گیری استفاده کرد. ولتاژ روی خط نیز بالا بوده و برای اندازه‌گیری مستقیم ممکن است خطراتی را ایجاد کند. با این وجود با وارد عمل شدن ترانس جریان تبدیل جریان و جداسازی الکتریکی انجام خواهد داد.
مهندسین و تکنسین‌ها برای طراحی تابلوهای برق این وسیله را مورد استفاده قرار می‌دهند. همچنین برای نظارت و اندازه‌گیری عملکرد شبکه برق، به طور گسترده از ترانسفورماتور جریان ct استفاده می‌شود. به طور معمول ترانسفورماتورهای جریان این توانایی را دارند که مقدار جریان را از هزاران آمپر به ۵ یا ۱ آمپر یعنی یک خروجی استاندارد با نسبت مشخص پایین بیاورند.

به این ترتیب به دلیل عایق‌بندی بودن و دور بودن از خط برق فشار قوی، از ترانس جریان ct به عنوان یک ابزار دقیق، کنترلی و کوچک به کار گرفته می‌شود. در حال حاضر ترانسفورماتورهای مغناطیسی ساده دارای هسته آهنی، بیشترین استفاده را به عنوان ترانس‌های جریان دارند. این ابزارها دستگاه‌هایی ورودی به حساب می‌آیند که مستعد اشباع بوده و عملکرد آن‌ها با انعطاف‌پذیری مدار مغناطیسی صورت می‌گیرد. ترانس جریان ct علاوه بر ایزوله کردن سیستم اندازه‌گیری و حفاظتی از سیستم قدرت، در دستگاه‌های حفاظتی و اندازه‌گیری جریان سیستم را به میزان مناسبی تبدیل می‌کند.
عملکرد اساسی ترانس جریان ct
یک ترانسفورماتور جریان دارای یک سیم پیچ اولیه، یک هسته و یک سیم پیچ ثانویه است، اگرچه برخی از ترانسفورماتورها، از جمله ترانسفورماتورهای جریان، از یک هسته هوایی استفاده می‌کنند. در حالی که اصول فیزیکی یکسان است، جزئیات یک ترانسفورماتور «جریان» در مقایسه با ترانسفورماتور «ولتاژ» به دلایل مختلف، متفاوت است. ترانسفورماتور جریان طوری طراحی شده است که نسبت دقیقی بین جریان‌های مدارهای اولیه و ثانویه خود در یک محدوده مشخص حفظ کند.

جریان متناوب در مدار اولیه یک میدان مغناطیسی متناوب در هسته تولید می‌کند، که سپس یک جریان متناوب را در مدار ثانویه ایجاد می‌کند. مدار اولیه تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دادن CT قرار نمی‌گیرد. ترانسفورماتورهای جریان دقیق نیاز به اتصال نزدیک بین اولیه و ثانویه دارند تا اطمینان حاصل شود که جریان ثانویه متناسب با جریان اولیه در طیف وسیعی از جریان است. جریان در مدار ثانویه، جریان اصلی است.
ترانس جریان تابلو برق
از جمله علل هایی که از ترانس جریان استفاده می شود می توان به اندازه گیری جریان برق اشاره نمود. ترانس جریان وظیفه تبدیل جریان و جدا سازی الکتریکی را بر عهده دارد. در انواع تابلو برق و شبکه های توزیع استفاده می شود. نصب و راه اندازی آن در تابلو برق ها بسیار ساده و سریع است.

ترانس های جریان برای حفاظت ، اندازه گیری و کنترل در پستهای الکتریکی فشار قوی و شبکه الکتریکی استفاده می شود . ترانسفورماتورهای جریان ممکن است در داخل تابلو برق یا در بوش دستگاه نصب شوند ، اما اغلب از ترانسفورماتورهای جریان آزاد در فضای باز استفاده می شود. در یک کارخانه برق ، ترانسفورماتورهای جریان مخزن زنده قسمت قابل توجهی از محفظه خود را در ولتاژ خط انرژی می دهند و باید بر روی مقره ها نصب شوند. تانک مقره ترانسفورماتورهای جریان مدار اندازه گیری شده را از محفظه جدا می کنند.

بازدید : 63
دوشنبه 28 فروردين 1402 زمان : 18:59

تابلو برق صنعتی یکی از مهم‌ترین اجزای یک سیستم برقی پیشرفته محسوب می‌شود و دانستن درباره چیستی و چگونگی کار این دستگاه، برای تمامی افرادی که با آن سروکار دارند واجب به شمار می‌آید. شما می‌توانید با کسب اطلاعات درباره تابلو برق، در نگهداری یا حتی تعمیر آن، تصمیمات منطقی‌تر و بهتری را اتخاذ کنید. همچنین تشخیص تابلو برق استاندارد و استفاده از آن، سلامت سیستم برقی شما را حفظ کرده و در اصولی بودن فعالیت شما موثر خواهد بود. در ادامه قصد داریم تا با بررسی انواع تابلوهای برق و آنالیز کارکردهای مختلف آن‌ها، بهترین نوع تابلو برق صنعتی را برای خرید و نصب، انتخاب کنیم. اولین سوالی که بعد از شنیدن نام تابلو برق صنعتی ذهن انسان را به خود مشغول می‌کند، درباره چیستی این دستگاه است.
تابلو برق ابزاری است که از آن در راستای برقراری یک ارتباط منظم و منطقی میان اجزای سیستم برقی استفاده می‌شود. استفاده از این وسیله، متصدیان را از سردرگمی در آورده و منطق خاصی را برای کار با یک شبکه برقی ایجاد می‌کند. این تابلوها به صورت محفظه‌هایی بزرگ نصب می‌گردند، عموما این محفظه‌ها فلزی هستند اما انواع کامپوزیت و پلی کربنات آن نیز در برخی موارد در سیستم‌های برقی استفاده می‌گردد. محفظه تابلو برق صنعتی می‌تواند تا حد زیادی در مقابل ضربه، رطوبت و آسیب‌های محیطی مقاومت کند. در نظر داشته باشید که انواع مختلفی از این تابلوها در بازار موجود بوده و شما باید برحسب نیاز خود، مدل مناسب را برای محل کاریتان انتخاب کنید.
دلایل مهم برای نخریدن تابلو برق صنعتی بی‌کیفیت و ارزان
در صورت خرید تابلو برق از یک شرکت؛ فقط به خاطر پایین بودن قیمت آن وعدم توجه به معیارهای اصلی خرید تابلو برق، ممکن است دستگاه و تجهیزات داخلی آن دچار آسیب خطرناک و جدی شوند. علت آن الکتریکی بودن دستگاه تابلو برق است که باید مقاومت بالایی در برابر نوسان ولتاژ و جریان داشته و دارای روش‌های قطع پیشرفته‌ای باشد. موارد زیر از جمله مهم‌ترین خطرات و آسیب‌های استفاده از تابلو برق بی‌کیفیت است:

🔶 اندازه‌گیری غلط جریان و ولتاژ
🔶 وجود خطاهای سیستمی مختلف
🔶 آسیب به تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی که با وجود تابلو برق قابل کنترل هستند.
🔶 ایجاد آتش‌سوزی در دستگاه
🔶 آسیب به قطعات داخلی و ایجاد اضافه بار
تابلو برق صنعتی استاندارد
خریداری و نصب این تابلوها از استانداردهای خاصی تبعیت می‌کند که رعایت این استانداردها، در سلامت دستگاه و همچنین کارکرد صحیح آن، موثر خواهد بود. پیاده‌سازی، طراحی، انبار کردن، جابه‌جایی و حمل و نقل و همچنین تعمیر آن، بر اساس قواعد و استانداردهای خاصی باید انجام شود. اساس‌نامه‌های مختلفی برای استاندارد تابلو برق صنعتی نوشته شده که در جزئیات تفاوت‌های کوچکی دارند؛ بهترین استانداردنامه برای تابلوهای برق متوسط و ضعیف، استاندارد IEC است.

استانداردهای دیگری که در زمینه تابلوهای صنعتی معتبر هستند، ANSI و IEEE بوده که شما می‌توانید بر اساس هر کدام از آن‌ها به انتخاب خود، اقدام به راه اندازی تابلو برق صنعتی کنید. دقت و مطالعه در خرید تابلو برق صنعتی، فواید زیادی داشته و هزینه شما را در ادامه، به طرز شدیدی کاهش می‌دهد. پس از مطالعه کافی درباره این وسیله و بررسی شرایط مختلف محل نصب، به راحتی می‌توان بهترین مدل را برای نصب انتخاب کرد.

بازدید : 61
شنبه 26 فروردين 1402 زمان : 19:35

تابلو برق صنعتی یکی از اجزای کاربردی و مهم در بسیاری از صنایع تولیدی و کارخانجات است که به منظور برقراری اتباط درست بین اجزای یک سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل نقش کلیدی که در ایجاد ایمنی در محیط کار ایفا می‌کند امروزه از تجهیزات ضروری در پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های صنعتی و… به حساب می‌آید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و آشنایی با انواع آن پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.
تابلو برق صنعتی عبارت است از محفظه‌ای که تعدادی از انواع تجهیزات الکتریکی را در برگرفته است. به بیانی دیگر، نوعی دستگاه و سیستم است که به منظور کنترل و محافظت از مدارهای الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک تابلو برق متناسب با نوع محیط و کاربری تجهیزات مختلفی اعم از کلیدهای قطع، فیوزها، مدار شکن‌ها و… را شامل می‌شود. این تابلو با توجه به عملکردی که دارد به بهترین شکل ممکن از تجهیزات مختلف در برابر جریان و نوسانات الکتریکی محافظت می‌کند. این نوع از تجهیزات به طور مستقیم به منبع انرژی وصل می‌شوند.
ویژگی تابلو برق صنعتی
قابل اطمینان

با ادامه روند اتصالات و افزایش ظرفیت ایستگاه‌های تولید به یک تابلو برق‌صنعتی معتبر نیازمند هستیم. تابلوبرق برای بهبود اعتماد به سیستم برق بکار گرفته می‌شود و در صورت ایجاد اختلال قسمت از کار افتاده را از سیستم خارج می‌کند.

امکان تشخیص قطعی

وقتی اختلالی در سیستم رخ دهد وظیفه تابلوبرق صنعتی هست اختلال را تشخیص دهد و بدون آسیب به سایر اجزا قسمتی که اختلال در آن ایجاد شده است را از سیستم حذف کند.

عملکرد سریع

وقتی خطایی در یک قسمت از سیستم خطایی رخ دهد تابلو برق صنعتی باید سریعا آن را شناسایی و رفع کند. اگر سریع وارد عمل نشود خطا به سایر قسمت‌ها هم نفوذ می‌کند و سیستم از کار می‌افتد.

کنترل دستی

تابلو برق‌صنعتی باید کنترل دستی نیز داشته باشد تا در صورت اختلال در کنترل الکتریکی از طریق کنترل دستی آن را کنترل کنیم.
تابلو برق صنعتی اینورتر
تابلو برق صنعتی اینورتر در اصطلاح سافت استارتر نامیده می‌شود. تابلو برق اینورتر برای کنترل دور الکتروموتور‌ها استفاده بسیار می‌شود. از تابلو برق صنعتی اینورتر برای کنترل دور الکتروموتور‌ها و اثبات درایور‌ها استفاده می‌شود.

این تابلو برق‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که از جمله می‌توان به ولتاژ نامی ۳۸۰ تا ۶۰۰ و جریان نامی بیش از ۲۵۰۰ آمپر اشاره نمود. درجه حفاظت این تابلو IP56 است و فرکانس ۵۰ هرتز و دمای کارکرد منفی ۱۵ تا ۷۵ درجه سانتی گراد را پشتیبانی می‌کند. دارای استاندارد iec614391 است.

برای تهیه و خرید این تابلو برق می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما در تماس باشید.

تابلو برق صنعتی اینورتر در ابعاد و اندازه‌های مختلف طراحی و تولید شده است که متناسب با نیاز کار می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین مدل را انتخاب نمایید.

بازدید : 195
شنبه 26 فروردين 1402 زمان : 19:28

تابلو برق صنعتی یکی از مهم‌ترین اجزای یک سیستم برقی پیشرفته محسوب می‌شود و دانستن درباره چیستی و چگونگی کار این دستگاه، برای تمامی افرادی که با آن سروکار دارند واجب به شمار می‌آید. شما می‌توانید با کسب اطلاعات درباره تابلو برق، در نگهداری یا حتی تعمیر آن، تصمیمات منطقی‌تر و بهتری را اتخاذ کنید. همچنین تشخیص تابلو برق استاندارد و استفاده از آن، سلامت سیستم برقی شما را حفظ کرده و در اصولی بودن فعالیت شما موثر خواهد بود. در ادامه قصد داریم تا با بررسی انواع تابلوهای برق و آنالیز کارکردهای مختلف آن‌ها، بهترین نوع تابلو برق صنعتی را برای خرید و نصب، انتخاب کنیم. اولین سوالی که بعد از شنیدن نام تابلو برق صنعتی ذهن انسان را به خود مشغول می‌کند، درباره چیستی این دستگاه است.
تابلو برق ابزاری است که از آن در راستای برقراری یک ارتباط منظم و منطقی میان اجزای سیستم برقی استفاده می‌شود. استفاده از این وسیله، متصدیان را از سردرگمی در آورده و منطق خاصی را برای کار با یک شبکه برقی ایجاد می‌کند. این تابلوها به صورت محفظه‌هایی بزرگ نصب می‌گردند، عموما این محفظه‌ها فلزی هستند اما انواع کامپوزیت و پلی کربنات آن نیز در برخی موارد در سیستم‌های برقی استفاده می‌گردد. محفظه تابلو برق صنعتی می‌تواند تا حد زیادی در مقابل ضربه، رطوبت و آسیب‌های محیطی مقاومت کند. در نظر داشته باشید که انواع مختلفی از این تابلوها در بازار موجود بوده و شما باید برحسب نیاز خود، مدل مناسب را برای محل کاریتان انتخاب کنید.
دلایل مهم برای نخریدن تابلو برق بی‌کیفیت و ارزان
در صورت خرید تابلو برق صنعتی از یک شرکت؛ فقط به خاطر پایین بودن قیمت آن وعدم توجه به معیارهای اصلی خرید تابلو برق، ممکن است دستگاه و تجهیزات داخلی آن دچار آسیب خطرناک و جدی شوند. علت آن الکتریکی بودن دستگاه تابلو برق است که باید مقاومت بالایی در برابر نوسان ولتاژ و جریان داشته و دارای روش‌های قطع پیشرفته‌ای باشد. موارد زیر از جمله مهم‌ترین خطرات و آسیب‌های استفاده از تابلو برق بی‌کیفیت است:
🔶 اندازه‌گیری غلط جریان و ولتاژ
🔶 وجود خطاهای سیستمی مختلف
🔶 آسیب به تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی که با وجود تابلو برق قابل کنترل هستند.
🔶 ایجاد آتش‌سوزی در دستگاه
🔶 آسیب به قطعات داخلی و ایجاد اضافه بار
دلایل تفاوت قیمت تابلو برق
با توجه به شرایط و نیاز خریدار، قیمت تابلو برق تنوع زیادی می‌تواند داشته باشد. موارد زیر، مهم‌ترین مسائل برای ایجاد تفاوت قیمت بین تابلو برق است.

▪ نوع توزیع برق
▪ تعداد طبقات مورد نیاز مشتری جهت استفاده از تابلو برق
▪ نوع کاربری که خریدار برای تابلو برق در نظر دارد، مثلا برای مصرف صنعتی، فنی یا خانگی.
▪ نوع توزیع برق با توجه به متغییر یا دور ثابت
▪ تجهیزات مورد نیاز برای ساختن تابلو برق
▪ کوچک یا بزرگ بودن اندازه تابلو برق
▪ نوع تک فاز یا سه فاز بودن پنل توزیع
▪ جنس تابلو برق با توجه عوامل گوناگون
▪ در نظر داشتن مدل ساده یا هوشمند تابلو برق

بازدید : 348
پنجشنبه 24 فروردين 1402 زمان : 13:43

تابلو برق صنعتی یکی از اجزای کاربردی و مهم در بسیاری از صنایع تولیدی و کارخانجات است که به منظور برقراری اتباط درست بین اجزای یک سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل نقش کلیدی که در ایجاد ایمنی در محیط کار ایفا می‌کند امروزه از تجهیزات ضروری در پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های صنعتی و… به حساب می‌آید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و آشنایی با انواع آن پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.
تابلو برق صنعتی عبارت است از محفظه‌ای که تعدادی از انواع تجهیزات الکتریکی را در برگرفته است. به بیانی دیگر، نوعی دستگاه و سیستم است که به منظور کنترل و محافظت از مدارهای الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک تابلو برق متناسب با نوع محیط و کاربری تجهیزات مختلفی اعم از کلیدهای قطع، فیوزها، مدار شکن‌ها و… را شامل می‌شود. این تابلو با توجه به عملکردی که دارد به بهترین شکل ممکن از تجهیزات مختلف در برابر جریان و نوسانات الکتریکی محافظت می‌کند. این نوع از تجهیزات به طور مستقیم به منبع انرژی وصل می‌شوند.
ولتاژ تابلو برق صنعتی
تابلو برق mv: این تابلو برق دارای ولتاژ بین ۱۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ است.
تابلو برق lv: این تابلو برق دارای ولتاژ زیر ۱۰۰۰ ولت است.
تابلو برق‌ها با توجه به دو استاندارد امریکایی و بین المللی تهیه و تولید شده است.
جهت تهیه بهترین و مناسب‌ترین تابلو برق صنعتی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما در تماس باشید. یکی از معیار‌های مهم در انتخاب و خرید تابلو برق صنعتی قیمت تابلو صنعتی است. برند‌های اورجینال دارای قیمت بیشتری نسبت به سایر تابلو‌ها است.
تابلوها برای توزیع ایمن برق در تاسیسات تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تابلو برق یکی از اجزای سیستم توزیع الکتریکی است که ضمن تأمین کننده قطع کننده مدار یا فیوز محافظ برای هر مدار در محفظه مشترک، یک منبع تغذیه برق را به مدارهای شاخه‌ای تقسیم می‌کند.
تابلوها معمولاً دارای حداکثر ولتاژ ۶۰۰ Vac / Vdc وحداکثر درجه گذرگاه ۶۰۰۰ A هستند و برای مطابقت با استاندارد UL891 و NEMA PB2 طراحی شده اند.
قیمت تابلو برق صنعتی به نوع نصب نیز بستگی دارد. برخی تابلو برق‌ها مناسب برای فضای باز هستند و برخی به صورت ایستاده نصب می‌شوند و برخی به صورت دیواری و برخی برای فضای داخلی مناسب هستند. به همین دلیل دارای جنس‌های مختلف بوده و برای موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود.
برای استعلام قیمت دقیق و بروز تابلو برق صنعتی مناسب برای فضای باز و فضای بسته می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید. برای تهیه بهترین و مناسب بترین مدل تابلو برق با ما در تماس باشید.
ویژگی تابلو برق صنعتی
قابل اطمینان

با ادامه روند اتصالات و افزایش ظرفیت ایستگاه‌های تولید به یک تابلو برق‌ صنعتی معتبر نیازمند هستیم. تابلوبرق برای بهبود اعتماد به سیستم برق بکار گرفته می‌شود و در صورت ایجاد اختلال قسمت از کار افتاده را از سیستم خارج می‌کند.

امکان تشخیص قطعی

وقتی اختلالی در سیستم رخ دهد وظیفه تابلوبرق صنعتی هست اختلال را تشخیص دهد و بدون آسیب به سایر اجزا قسمتی که اختلال در آن ایجاد شده است را از سیستم حذف کند.

عملکرد سریع

وقتی خطایی در یک قسمت از سیستم خطایی رخ دهد تابلوبرق صنعتی باید سریعا آن را شناسایی و رفع کند. اگر سریع وارد عمل نشود خطا به سایر قسمت‌ها هم نفوذ می‌کند و سیستم از کار می‌افتد.

کنترل دستی

تابلو برق‌صنعتی باید کنترل دستی نیز داشته باشد تا در صورت اختلال در کنترل الکتریکی از طریق کنترل دستی آن را کنترل کنیم.

بازدید : 65
دوشنبه 21 فروردين 1402 زمان : 18:36

تابلو برق صنعتی یکی از اجزای کاربردی و مهم در بسیاری از صنایع تولیدی و کارخانجات است که به منظور برقراری اتباط درست بین اجزای یک سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل نقش کلیدی که در ایجاد ایمنی در محیط کار ایفا می‌کند امروزه از تجهیزات ضروری در پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های صنعتی و… به حساب می‌آید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و آشنایی با انواع آن پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.
تابلو برق صنعتی عبارت است از محفظه‌ای که تعدادی از انواع تجهیزات الکتریکی را در برگرفته است. به بیانی دیگر، نوعی دستگاه و سیستم است که به منظور کنترل و محافظت از مدارهای الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک تابلو برق متناسب با نوع محیط و کاربری تجهیزات مختلفی اعم از کلیدهای قطع، فیوزها، مدار شکن‌ها و… را شامل می‌شود. این تابلو با توجه به عملکردی که دارد به بهترین شکل ممکن از تجهیزات مختلف در برابر جریان و نوسانات الکتریکی محافظت می‌کند. این نوع از تجهیزات به طور مستقیم به منبع انرژی وصل می‌شوند.
ولتاژ تابلو برق صنعتی
تابلو برق mv: این تابلو برق دارای ولتاژ بین ۱۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ است.
تابلو برق lv: این تابلو برق دارای ولتاژ زیر ۱۰۰۰ ولت است.
تابلو برق‌ها با توجه به دو استاندارد امریکایی و بین المللی تهیه و تولید شده است.
جهت تهیه بهترین و مناسب‌ترین تابلو برق صنعتی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما در تماس باشید. یکی از معیار‌های مهم در انتخاب و خرید تابلو برق صنعتی قیمت تابلو صنعتی است. برند‌های اورجینال دارای قیمت بیشتری نسبت به سایر تابلو‌ها است.
تابلوها برای توزیع ایمن برق در تاسیسات تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تابلو برق یکی از اجزای سیستم توزیع الکتریکی است که ضمن تأمین کننده قطع کننده مدار یا فیوز محافظ برای هر مدار در محفظه مشترک، یک منبع تغذیه برق را به مدارهای شاخه‌ای تقسیم می‌کند.
تابلوها معمولاً دارای حداکثر ولتاژ ۶۰۰ Vac / Vdc وحداکثر درجه گذرگاه ۶۰۰۰ A هستند و برای مطابقت با استاندارد UL891 و NEMA PB2 طراحی شده اند.
قیمت تابلو برق صنعتی به نوع نصب نیز بستگی دارد. برخی تابلو برق‌ها مناسب برای فضای باز هستند و برخی به صورت ایستاده نصب می‌شوند و برخی به صورت دیواری و برخی برای فضای داخلی مناسب هستند. به همین دلیل دارای جنس‌های مختلف بوده و برای موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود.
برای استعلام قیمت دقیق و بروز تابلو برق صنعتی مناسب برای فضای باز و فضای بسته می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید. برای تهیه بهترین و مناسب بترین مدل تابلو برق با ما در تماس باشید.
کاربرد تابلو برق صنعتی
تابلو برق‌های صنعتی از جمله تجهیزاتی هستند که برای نگهداری قطعات و سایر متعلقات برق صنعتی استفاده می‌شود. این تابلو‌ها وظیفه برقراری ارتباط صحیح میان اجزای سیستم را بر عهده دارند. با توجه به نوع تجهیزات پروژه می‌توان تابلو برق مورد نیاز را انتخاب و خریداری نمود.
تابلوبرق صنعتی می‌توانند به عنوان تابلو‌های اصلی استفاده شوند و وظیفه تغذیه نیرو‌های کل مجموعه را بر عهده گیرند. این تابلو‌ها دارای یک یا دو ورودی موازی هستند. برای تهیه و خرید این تابلو‌ها می‌توانید با ما در تماس باشید و مشاوره قبل از خرید دریافت کنید.

بازدید : 77
دوشنبه 21 فروردين 1402 زمان : 16:58

مجموعه سیم و کابل کاشان یکی از تولیدکنندگان توانمند و موفق در عرصه‌ی سیم و کابل است که بازه‌ی گسترده‌ای از انواع سیم و کابل را عرضه می‌کند. سیم افشان، کابل افشان کاشان، کابل افشان دو روکش، کابل زمینی، کابل خودنگهدار، سیم تخت (نایلون) کاشان، سیم ارت مفتولی، سیم آلومینیوم، کابل آلومینیوم، کابل فرمان، کابل کواکسیال، کابل ارت فولادی، کابل افشان شیلددار، کابل مخابراتی هوایی و سیم خشک، جزو محصولات شرکت سیم و کابل ابوالفضل کاشان محسوب می‌شوند.
هر کدام از این سیم و کابل‌ها کاربرد و مزایای خاص خود را دارند و در نوع خود با بالاترین استانداردها و کیفیت و البته قیمت مناسب، عرضه می‌شوند. در مورد هادی به‌کار رفته، سیم‌ها در دو نوع مسی و آلومینیومی تولید می‌شوند که سیم‌های مسی خاصیت رسانایی بیشتری دارند و در عین حال گران‌تر نیز هستند. همچنین سطح مقطع هادی سیم، تعیین کننده‌ی ظرفیت و جریان قابل تحمل سیم است و سیم‌هایی با سطح مقطع بیشتر، طبیعتا قابلیت انتقال جریان و ولتاژ بالاتری را دارند.
برای مثال در لیست قیمت سیم افشان کاشان سیم‌های ۵/۰ × ۱.۱ × ۱.۵/۲ × ۱ تا ۲۴۰ × ۱ را مشاهده می‌کنید که عدد ۱ سمت چپی به این معناست که این یک رشته سیم است و عدد دومی که از نیم تا ۲ متغیر است، سطح مقطع این سیم‌هاست که از نیم میلیمتر تا ۲۴۰ میلیمتر تولید می‌شوند و طبیعتا هر چقدر سطح مقطع بالاتر باشد، قیمت سیم نیز بیشتر است. اما موضوع دیگری که در مورد سیم و کابل‌ها اهمیت دارد، بحث عایق و روکش آن‌هاست. در واقع عایق‌ها معمولا از جنس پی وی سی یا پلی اتیلن تهیه می‌شوند و البته موارد دیگری نیز چون مواد سیلیکونی برای بخشیدن خاصیت‌هایی نظیر مقاومت در برابر سوختگی، در ساخت برخی کابل‌ها استفاده می‌شوند.
قیمت سیم و کابل کاشان
سیم ابوالفضل کاشان در انواع مختلفی تولید می‌شود. این سیم و کابل‌ها هر کدام برای استفاده در مکان‌‌هایی خاصی تولید می‌شوند. با توجه به افزایش قیمت ارز، سیم و کابل‌ها نیز از این افزایش در امان نبوده و بر قیمت آنها افزوده شده است. موارد زیادی بر قیمت سیم و کابل کاشان اثرگذار است. با توجه به مواد استفاده درون سیم و کابل‌ها هر گونه تغییر در آنها باعث تغییر سیم و کابل نیز می‌شود.
در سیم و کابل‌ها عموماً از مس یا آلومینیوم استفاده شده که قیمت مس به نسبت آلومینیوم بیشتر است. طول سیم و کابل کاشان یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر قیمت آن است. هرچه طول آنها افزایش یابد قیمت نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر این قطر سیم و کابل‌ها هم بر قیمت آنها اثر گذاشته و قیمت سیم و کابل‌های قطور بیشتر است. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که قیمت بالای سیم و کابل‌ها لزوماً نشان‌دهندة کیفیت آنها نیست.
صنایع سیم و کابل ابوالفضل کاشان برای کسب رضایت مشتریان و توجه به رفاه آنها سیم‌های با کیفیتی در انواع مدل‌ها را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند. همچنین امکان سفارش و خرید سیم و کابل کاشان در مقیاس‌های بیشتر نیز وجود دارد که باعث شده صنایع بزرگ بتوانند با سهولت به آنها دسترسی داشته باشند.
شرکت سیم و کابل کاشان
شرکت کابل ابوالفضل کاشان تولیدکننده انواع سیم و کابل است که می‌توان از آن برای صنایع بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار داد. هدف این شرکت افزایش رضایت مشتریان خود است و به دنبال این هدف خدمات زیادی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

کارشناسان این شرکت مشاوره‌های لازم در خصوص انتخاب بهترین و مناسب‌ترین سیم و کابل را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. همچنین محموله‌های خریداری شده در کمترین زمان و با ارسال فوری تحویل مشتریان داده می‌شود.

کارخانه سیم و کابل ابوالفضل کاشان انواع سیم و کابل‌های اصلی را تولید و عرضه می‌کند. برای تشخیص و اطمینان از اصل بودن کابل‌های شبکه در اولین مورد باید به‌ظاهر جعبه آن توجه شود. کابل‌های تقلبی دارای جعبه‌های بی کیفیتی هستند. این در حالی است که جعبه کابل‌های اصلی از کیفیت بالایی برخوردارند.

مورد بعدی برای تشخیص اصل بودن این کابل‌ها جنس روکش آنها است. طبیعتاً کابل‌های فیک از روکش‌های با کیفیتی استفاده نمی‌کنند. اما در کابل‌های اصلی جنس روکش مرغوب بوده و این باعث می‌شود که عمر آنها برای استفاده افزایش یابد. همچنین کابل‌های اصلی با روکش مرغوب از ایمنی بالاتری برخوردار هستند. با لمس کردن روکش‌ها می‌توانید پی به جنس و اصل بودن آن ببرید. روکش‌های اصلی شکل همواری داشته و ظاهر بهتری دارند.

بازدید : 76
دوشنبه 21 فروردين 1402 زمان : 16:06

مجموعه سیم و کابل رسانا، تقریبا تمامی طیف‌های سیم‌ها و کابل‌های انتقال جریان و حتی سیم‌های مخابراتی انتقال سیگنال و دیتا را در لیست محصولات تولیدی خود دارد. انواع سیم افشان با سطح مقطع هادی ۷۵/۰ تا ۱۶، کابل افشان دو رشته‌ای با ضخامت‌های مختلف و کابل‌های سه و چهار رشته‌ای مناسب برق سه فاز، انواع کابل کواکسیال، کابل هوایی مخابراتی، کابل زمینی مخابراتی، کابل ابزار دقیق، کابل آرمور، کابل مفتولی، کابل افشان تخت، کابل ضدحریق و کابل شبکه، جزو محصولات تولیدی شرکت سیم و کابل رسانا محسوب می‌شوند. هر کدام از این سیم و کابل‌ها کاربرد و مزایای خاص خود را دارند و در نوع خود با بالاترین درجه‌ی کیفی متریال چه از نظر هادی و چه عایق، و بر اساس استانداردها تولید و عرضه می‌شوند.
محصولات سیم و کابل رسانا
محصولات شرکت سیم و کابل رسانا با توجه به فناوری‌های روز دنیا ساخته شده است. این شرکت در این مدت کوتاه توانسته که برای کابل‌های قدرت خود با ولتاژ اسمی ۱ تا ۳ کیلو ولت گواهینامه استاندارد دریافت کند. شرکت رسانا کابل سعی کرده که برای محصولات متنوع خود سطح مقطع‌های مختلفی را تولید کند.
. با وجود این تنوع محصولات رسانا کابل تلاش کرده که همچنان کیفیت محصولات را حفظ کند و بهترین‌ها را ارائه دهد. برای تمامی محصولات این شرکت استانداردهای IMS و ISO رعایت شده است. سیم و کابل رسانا یکی از اصلی‌ترین فعالان صنعت در حوزه تولید سیم و کابل است. در ادامه برخی از محصولات این شرکت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
سیم مفتولی و نیمه افشان رسانا
این دو سیم تولید شده رسانا کابل هادی از جنس مس آنیل شده دارند که از نوع کلاس ۱ برای سیم مفتولی استفاده شده است. و برای هادی سیم نیمه افشان از مس آنیل شده کلاس ۲ استفاده شده است. در واقع تحمل دمایی این دو محصول از دمای _۳۰ تا +۷۰ درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته شده است. گفتنی است که به این دو مدل سیم به صورت نصب ثابت به عنوان رابط در ماشین آلات، داکت‌های زمینی، تجهیزات کنترلی، تابلوهای فرمان و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روی هادی سیم نیمه افشان و مفتولی رسانا کابل از عایق پی وی سی نوع C استفاده شده است. این عایق این امکان را برای سیم‌ها فراهم می‌کند که زیر گچ و یا داخل لوله‌ها بتوان از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در شرایط مناسب استفاده کنید.
کابل کواکسیال رسانا
کابل کواکسیال که با نام کابل آنتن نیز شناخته می‌شود؛ نوعی کابل مسی است که به‌خاطر لایه‌ها و موارد به‌کار رفته، از تداخل سیگنال‌ها جلوگیری می‌کند و امکان انتقال جریان و دیتا را فراهم می‌کند. این کابل‌ها کاربردهایی نظیر انتقال امواج از آنتن به گیرنده تلوزیون، اتصال به دکل‌های تلفنی دارد و در گذشته نیز برای انتقال دیتا در دیتاسنترها استفاده می‌شده است.
کابل کواکسیال دارای یک سیم انتقال دیتای مسی نازک در هسته‌ی خود است که گاهی تک رشته و مفتولی و گاهی نیز شامل چند رشته‌ی تابیده شده است، اما پس از این این سیم و عایق روی آن، یک لایه مشبک و بافته شده از مس یا فلزات دیگر قرار می‌گیرد و پس از آن نیز عایق بیرونی سیم را به‌طور کامل دربرمی‌گیرد. این ساختار سبب می‌شود تا هسته‌ی اصلی، دیتا را با سرعت و بدون تداخل، منتقل کند. کابل‌های کواکسیال خود دارای ساختارهای متفاوت و البته کاربردهای متفاوتی هستند که امکان ارسال سیگنال‌ها را در فرکانس‌های متفاوت، فراهم می‌کنند. در لیست کابل‌های کواکسیال مجموعه سیم و کابل رسانا، انواع کابل‌های کواکسیال وجود دارند.

بازدید : 179
دوشنبه 21 فروردين 1402 زمان : 15:54

مجموعه سیم و کابل رسانا، تقریبا تمامی طیف‌های سیم‌ها و کابل‌های انتقال جریان و حتی سیم‌های مخابراتی انتقال سیگنال و دیتا را در لیست محصولات تولیدی خود دارد. انواع سیم افشان با سطح مقطع هادی ۷۵/۰ تا ۱۶، کابل افشان دو رشته‌ای با ضخامت‌های مختلف و کابل‌های سه و چهار رشته‌ای مناسب برق سه فاز، انواع کابل کواکسیال، کابل هوایی مخابراتی، کابل زمینی مخابراتی، کابل ابزار دقیق، کابل آرمور، کابل مفتولی، کابل افشان تخت، کابل ضدحریق و کابل شبکه، جزو محصولات تولیدی شرکت سیم و کابل رسانا محسوب می‌شوند. هر کدام از این سیم و کابل‌ها کاربرد و مزایای خاص خود را دارند و در نوع خود با بالاترین درجه‌ی کیفی متریال چه از نظر هادی و چه عایق، و بر اساس استانداردها تولید و عرضه می‌شوند.
نمایندگی فروش سیم و کابل رسانا
هر شرکتی برای توزیع و فروش محصولات خود راه و روش‌های خاصی دارند که یکی از آن‌ها فروش از طریق نمایندگی‌های مختلف است. سیم و کابل رسانا از این قضیه مستثنی نیست و برای رساندن محصولات خود به دست مشتریان در اقصی نقاط کشور نمایندگی‌های مختلفی دارد. نمایندگی سیم و کابل رسانا لاله زار محصولات این شرکت را به صورت مستقیم از شرکت دریافت می‌کند و سپس آن‌ها را با قیمت مناسبی به فروش می‌رساند.
گفتنی است که نمایندگی کابل رسانا لاله زار از کیفیت محصولات خود مطمئن است و برای آن‌ها ضمانت نامه در نظر گرفته‌اند. نمایندگی کابل رسانا تهران نیاز واقع در لاله زار تهران است البته نمایندگی‌های فروش این سیم و کابل‌ها محدود نیستند. و سعی کنید که به نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت بالای سیم و کابل مطمئن شوید. یک نمایندگی کابل رسانا فروشگاه اینترنتی آراسیم است که با خرید از آن‌ها می‌توان بهترین محصولات این برند را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرید. کابل رسانا لاله زار بر حسب استاندارد ساخته شده و می‌توانید در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
سیم افشان رسانا کابل
یکی دیگر از محصولات سیم و کابل رسانا که می‌توان به آن اشاره کرد سیم افشان رسانا کابل است. برای این سیم از هادی مسی آنیل شده کلاس 5 است با عایق PVC استفاده شده است. این کابل را به دو صورت قابل انعطاف و ثابت نصب می‌کنند که نوع نصب ثابت آن در دمای -30 تا +70 درجه سانتی‌گراد قابل استفاده است در صورتی که این سیم‌ها از -5 تا +70 درجه سانتی‌گراد قابل استفاده هستند.
سیم افشان رسانا در حالت نصب ثابت به صورت یک رابط در داکت زیر زمینی استفاده می‌شوند و در تابلو فرمان‌ها و ماشین آلات و مکان‌هایی که به انعطاف پذیری احتیاج دارند هم کاربرد دارند. توجه کنید که به هیچ عنوان نباید این سیم را به صورت مستقیم روی کابل‌ها و سینی کابل و حتی مخازن نصب کرد اما می‌توان آن‌ها را در زیر گچ و داخل لوله‌ها استفاده کرد.
کابل افشان رسانا کابل
کابل افشان رسانا کابل یکی از محصولات تولید شرکت سیم و کابل رسانا است که در در مدل‌های متنوعی از جمله کابل افشان سبک، کابل افشان معمولی، کابل کنترل افشان، کابل کنترل افشان شیلد دار، فشار ضعیف، قدرت، ارت، کنترل و کابل کولری طراحی شده، در بازار وجود دارد که برای هر یک از آن‌ها کاربردهای مشخصی در نظر گرفته شده است. کابل‌های افشان را با توجه به نوع و کاربرد آن‌ها در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل افشان معمولی نمونه‌ای از کابل افشان است که رسانا یا هادی آن از مس آنیل شده از نوع کلاس ۵ است که روکش آن هم معمولا از جنس پی وی سی (PVC) از نوع ST5 ساخته شده است.
در وسایل الکتریکی، ماشین آلات و لوازم خانگی از کابل‌های افشان به عنوان کابل رابط به کار می‌رود. یک نکته که حتما باید مورد توجه قرار گیرد، این است که کابل‌ها به طور مستقیم در وسایل گرمایشی و پخت و پز تماس نداشته باشند. در بسیاری از صنایع با وجود انعطاف‌پذیری زیادی که در کابل افشان وجود دارد، از آن برای کاربردهای متنوع استفاده می‌شود. امکان استفاده از کابل‌های کنترل افشان در سیستم‌های نقاله، فضای آزاد و در مکان‌های دارای میدان مغناطیسی وجود ندارد و می‌توان گفت این کابل‌ها مناسب استفاده در تابلوهای فرمان هستند. به طور کلی در محیط‌هایی که به انعطاف و پیچش نیاز دارند، از این نوع محصولات به کار گرفته می‌شود.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 212
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 991
  • بازدید سال : 4134
  • بازدید کلی : 4596
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی